Content marketing - słowo w służbie twojego biznesu

Content marketing – słowo w służbie Twojego biznesu

Co to jest content marketing? I czy Twoja firma go potrzebuje? Dowiedz się, czym jest content marketing i dlaczego nie jest on potrzebny, jest wręcz niezbędny Twojemu biznesowi. Niewiele firm może pozwolić sobie na pominięcie tego potężnego narzędzia. Jest to jeden ze sposobów, które pomogą Ci w wielu kwestiach, od pozyskiwania nowych klientów, przez zwiększenie zysków, do podkręcenia Twojej reklamy.

Co dokładnie oznacza pojęcie content marketingu?

Na początek, rozłożę nazwę na czynniki pierwsze abyś lepiej zrozumiał/a znaczenie pojęcia jakim jest content marketing. Content (z ang.) oznacza treści strony internetowej.  Przez słowo „treści” należy rozmieć nie tylko słowa, także zdjęcia. filmy czy wszelkiego rodzaju grafiki. To każda forma treści jaką znajdziemy na stronie internetowej. Podobnie jest w przypadku mediów społecznościowych, gdzie contentem (treścią) jest obraz, tekst lub film, a najczęściej połączenie dwóch form treści.

Druga część pojęcia, czyli marketing, to ogólnie rzecz biorąc, proces zaspakajania potrzeb odbiorców/klientów. Zaspokajanie poprzez produkty, usługi lub wartościowe treści. Pisząc wartościowe, mam na myśli użyteczne teksty, czyli takie, które pomogą rozwiązać konkretny problem danej osobie. Jeśli ktoś ma niewygodne łóżko, a Ty produkujesz materace, to korzyścią (rozwiązaniem problemu) będzie Twój wygodny materac zapewniający odpowiednią twardość dzięki sprężynom kieszeniowym, co z kolei zapewni większy komfort i wpłynie na poprawę jakości snu. To jest dobry temat na wpis blogowy, który przyciągnie do Ciebie osobę szukającą nowego (lepszego) materaca.

Większość osób korzysta na co dzień z content marketingu, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Ile to razy poszukiwaliśmy w Google np. przepisu na sernik albo pomysłu/instrukcji jak odnowić stary mebel. Znalezione w internecie odpowiedzi na nasze pytania są właśnie content marketingiem. Niezwykle przydatne narzędzie, które powinno być wykorzystywane przez Twój biznes dla jego rozwoju. Jeśli coś nie zaszkodzi, a może pomóc, to dlaczego z tego nie skorzystać? 

Teraz już zdajesz sobie sprawę z potęgi jaka drzemie w content marketingu? Wszyscy z niego korzystamy. To jest to „coś”, co najczęściej jest pierwszym kontaktem odbiorcy/klienta z naszą marką lub firmą.  Najlepsze efekty przynoszą zaplanowane i przemyślane działania. Ważna jest również regularność w publikowaniu. Dotyczy to, zarówno strony www, jak i mediów społecznościowych. Dobry content w połączeniu z jakościowym copywritingiem są niezastąpionym przyjacielem Twojej firmy. Ale o tym innym razem.

Dobry content to podstawa

Niezależnie od tego jaki prowadzisz biznes, zapewne masz stronę internetową, na której oferujesz swoje produkty lub usługi. Nawet jeśli prowadzisz biznes lokalny, to działania on-line dają sporo korzyści przy tego typu działalności. Przypuścimy, że prowadzisz niewielką osiedlową restaurację. Ogromnym ułatwieniem dla klientów byłyby informacje zamieszczane np. na Facebooku, jakie dania masz w ofercie dnia i w jakiej cenie. Sklep mógłby informować swoich klientów o dostawach świeżych produktów i promocjach.  To cenne informacje dla Twoich odbiorców, do których mają ułatwiony dostęp.

Najpopularniejsza wyszukiwarka Google stanowi o tym, jak mamy budować swoją stronę i co powinna ona zawierać. Kiedyś można było pozwolić sobie na dbanie jedynie o roboty indeksujące. I wtedy umieszczano teksty, które miały tylko pozycjonować, a nie miały być przyjazne dla odbiorcy. Ich jakość była niska, a ilość powtórzeń słów kluczowych i brak odpowiedniego redagowania tekstu odstraszała odbiorców. Teraz sytuacja się zmieniła o 180 stopni. Liczy się jakość treści, a nie tylko ilość. 

Dzisiaj strona z treściami nafaszerowana słowami kluczowymi, niczym świąteczna pieczona kaczka nie miałaby racji bytu. Google podniosło poprzeczkę nagradzając nas za dobrej jakości treści, lepszym pozycjonowaniem. Takie działania przyczyniły się do tego, że klienci stali się bardziej wymagający i doceniają wartościowe treści. Co za tym idzie, musisz się bardziej postarać aby zdobyć uwagę i zaufanie klientów.

Wymogi stawiane dziś przez Google są właśnie tym kluczowym czynnikiem, który tak bardzo wpłynął na sposób w jaki trzeba dziś prowadzić biznes on-line, oczywiście jeśli chcesz rozwijać swoją firmę lub markę. Ta sama zasada zaczęła obowiązywać również w mediach społecznościowych, gdzie content ma kluczowe znaczenie.

Dobrej jakości treści są dziś podstawą dobrze prosperującego biznesu, a dobrze prosperujący biznes, to ten, który potrafi wykorzystywać możliwości jakie daje content marketing. Jakościowe treści rozwijają firmę, co z kolei przyczynia się do zwiększania zysków ze sprzedaży produktów i usług.

content_marketing

Czy warto inwestować w treści?

Odpowiedź jest oczywista, ale odniosę się do konkretnych korzyści jakie mogą przynieść dobrze zaplanowane i wdrażane działania związane z SEO content marketingiem. SEO, czyli Search Engine Optimization, które oznacza działania w kierunku widoczności naszej strony internetowej, na jak najwyższej możliwej pozycji w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.

I tutaj można zadać sobie innego rodzaju pytanie: czy warto inwestować w reklamę? Content marketing w parze z praktykami SEO jest jedną z najskuteczniejszych reklam w internecie. Przejdę do wspomnianych wcześniej konkretów, czyli do tego, co dokładnie dadzą firmie skuteczne działania SEO content marketingu.

Najważniejsze korzyści jakie daje content marketing:

  • zwiększenie widoczności firmy w internecie – im większy ruch na stronie, tym lepiej, a dzięki dobrze dobranym i merytorycznym treściom trafią na Twoją stronę już potencjalnie zainteresowane osoby;
  • wzrost sprzedaży – większa liczba odwiedzających Twoją stronę, zwiększa sprzedaż. Oczywistym jest, że jeśli dziennie wejdzie na stronę sklepu 1000 klientów to szansa, że ktoś coś kupi jest znacznie większa, niż przy 100 wejściach na stronę;
  • zwiększanie popularności – im więcej osób trafi na stronę, tym więcej kolejnych osób ma szansę dowiedzieć się o Twoich produktach. Jeden klient, może spowodować, że dowie się o firmie np. 5 osób z kręgu jego znajomych czy rodziny. W pewnym momencie popularność przynosi efekt kuli śniegowej, która się sama napędza i powiększa;
  • zdobycie zaufania klientów (lojalizacja) – powracający klienci, to spełnienie marzeń niejednej firmy. Przyczynią się do tego np. produkty dobrej jakości, miła i pomocna obsługa klienta itd. Zadowoleni klienci dadzą Ci nie tylko większe zyski, ale także spowodują, że poczujesz prawdziwą satysfakcję ze swojej pracy i energię do dalszego działania. Bezcenna korzyść;
  • budowanie pozytywnego wizerunku – wizerunek Twojej firmy, to coś co ją wyróżnia i przyciąga odpowiednich odbiorców (klientów). Zbudowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, to znak dla klientów, że znasz się na tym co robisz, więc produkty oferowane w Twoim sklepie są postrzegane jako dobre jakościowo.

Content marketing odgrywa ważną rolę w prowadzeniu działalności. Korzyści, które przynosi są ogromne. Większy zysk, lepszy wizerunek i popularność firmy to przecież jedne z podstawowych celów w biznesie.  Warto wykorzystać pełen potencjał wynikający z działań związanych z content marketingiem, aby jeszcze lepiej i skuteczniej rozwijać swój biznes.

Podobne wpisy